Адукацыйны працэс

АРГАНІЗАЦЫЯ ЛЕТНЯЙ АЗДАРАЎЛЕНЧАЙ РАБОТЫ

развернуть

У адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі працягласць летняга аздараўленчага перыяду (летніх канікул) ў установе дашкольнай адукацыі складае 92 дні (з 1 чэрвеня па 31 жніўня). 

Дзейнасць устаноў дашкольнай адукацыі ў летні перыяд накіравана на рашэнне наступных задач: 

фарміраванне культуры здароўя дзяцей ранняга і дашкольнага ўзросту з дапамогай арганізацыі і правядзення комплексу мерапрыемстваў, у тым ліку стварэння здароўезберагальнай прадметна-развіццёвай асяроддзя, накіраваных на павышэнне адаптыўных і функцыянальных магчымасцяў арганізма выхаванцаў, у тым ліку з АПФР; 

выхаванне культуры бяспекі жыццядзейнасці на аснове практычнага прымянення дзецьмі ранняга і дашкольнага ўзросту, у тым ліку з АПФР, правілаў бяспечных паводзін у працэсе вырашэння праблемных (гульнявых) сітуацый у розных відах дзіцячай дзейнасці; 

фарміраванне асноў эстэтычнай культуры выхаванцаў сродкамі музычнага і выяўленчага мастацтва, мастацкай літаратуры. 

Падчас летніх канікул заняткі з выхаванцамі не праводзяцца. Пры гэтым у адукацыйны працэс ўключаюцца мерапрыемствы фізкультурна-аздараўленчай (ранішняя гімнастыка; рухомыя гульні і фізічныя практыкаванні на прагулцы; фізкультурны вольны час, святы, дні здароўя; гартаванне) і мастацка-эстэтычнай накіраванасці (выяўленчая дзейнасць, музычная дзейнасць, азнаямленне з творамі мастацкай літаратуры і фальклору), якія праводзяцца з выхаванцамі штодня на вуліцы за выключэннем неспрыяльных умоў надвор'я (дождж, моцны вецер і інш.) 

Мерапрыемствы фізкультурна-аздараўленчай накіраванасці ўключаюць: 

ранішнюю гімнастыку; 

рухомыя гульні і фізічныя практыкаванні на першай і другой шпацырах; 

фізкультурны вольны час, фізкультурныя святы, дні здароўя; 

самастойную рухальную дзейнасць выхаванцаў. 

 

Мерапрыемствы мастацка-эстэтычнай накіраванасці ўключаюць: 

выяўленчую дзейнасць выхаванцаў (маляванне, лепка, аплікацыя, канструяванне, дзіцячы дызайн); 

музычную дзейнасць выхаванцаў (забавы, святы); 

азнаямленне з творамі мастацкай літаратуры і фальклору. 

Крыніца: https://inlnk.ru/84ppLo

 

Асаблівасці арганізацыі адукацыйнага працэсу ў летні аздараўленчы перыяд

Арганізацыя адукацыйнага працэсу ва ўстановах дашкольнай адукацыі ў летні перыяд ўключае аптымальнае чаргаванне спецыяльна арганізаванай і нерэгламентаванай дзейнасці выхаванцаў. Пры гэтым неабходна ўлічваць, што ў перыяд летняй аздараўленчай кампаніі павялічваецца час знаходжання выхаванцаў на свежым паветры, скарачаецца колькасць часу, адведзенага на правядзенне спецыяльна арганізаванай дзейнасці.

Змест адукацыі дзяцей у летні перыяд рэалізуецца ў партнёрскай дзейнасці дарослага з выхаванцамі, якая прадугледжвае:

уключанасць педагога ў дзейнасць нароўні з дзецьмі;

добраахвотнае далучэнне дзяцей да дзейнасці (без псіхічнага і дысцыплінарнага прымусу);

свабодныя зносіны і перамяшчэнне дзяцей у час дзейнасці;

адкрытае часовае завяршэнне дзейнасці (кожны працуе ў сваім тэмпе);

інтэграцыю мастацка-эстэтычнай і фізкультурна-аздараўленчай дзейнасці з іншымі відамі дзіцячай дзейнасці (пазнавальнай практычнай, зносінамі, гульнявой, працоўнай і інш.).

У перыяд летняга аздараўлення прыярытэтным з'яўляецца арганізацыя дзейнасці дзяцей фізкультурна-аздараўленчай і мастацка-эстэтычнай накіраванасці, якая ажыццяўляецца ў спецыяльна арганізаваных формах, рэгламентаваных тыпавым вучэбным планам дашкольнай адукацыі, па адпаведных адукацыйных абласцях («Фізічная культура», «Мастацтва») і нерэгламентаванай дзейнасці выхаванцаў, якая ўключае:

самастойную дзейнасць ва ўмовах створанай педагагічнымі работнікамі прадметна-развіццёвага адукацыйнага асяроддзя, якое забяспечвае кожнаму дзіцяці магчымасць выбраць дзейнасць па інтарэсах і якая дазваляе яму ўзаемадзейнічаць з аднагодкамі або дзейнічаць індывідуальна;

арганізаваную педагагічным работнікам дзейнасць дзяцей, накіраваную на рашэнне адукацыйных задач.

 

Фізкультурна-аздараўленчая праца ўключае:

ранішнюю гімнастыку;

фізкультурныя заняткі (гульнявога, сюжэтнага, тэматычнага выгляду);

рухомыя гульні і фізічныя практыкаванні на прагулцы;

актыўны адпачынак (фізкультурны вольны час, фізкультурныя святы, Дні здароўя);

самастойную рухальную дзейнасць;

загартоўванне.

 

Ранішняя гімнастыка праводзіцца штодня на паветры. У яе ўтрыманне з улікам узроставых асаблівасцяў выхаванцаў могуць быць уключаны:

комплекс агульнаразвіваючых практыкаванняў;

абгульванне сюжэту;

3-4 рухомыя гульні;

фізічныя практыкаванні з выкарыстаннем паласы перашкод, найпростых трэнажораў;

аздараўленчы бег на ўчастку;

элементы рытмічнай гімнастыкі, танцавальныя рухі, карагоды і інш.

У летні перыяд ствараюцца спрыяльныя ўмовы для рухальнай актыўнасці дзяцей і ўзмацнення аздараўленчага ўздзеяння фізічных практыкаванняў.

 

Фізкультурныя заняткі на паветры накіраваныя на:

павышэнне адаптыўных і функцыянальных магчымасцяў арганізма выхаванцаў на аснове комплекснага выкарыстання фізічных практыкаванняў, рухомых гульняў у спалучэнні з прыроднымі сродкамі аздараўлення (сонца, паветра, вада, кліматычныя ўмовы) і гігіенічнымі фактарамі (наяўнасць спартыўнага адзення і абутку, гігіена месцаў правядзення заняткаў і інш.);

пашырэнне рухальнага вопыту дзяцей; замацаванне і ўдасканаленне практыкаванняў у хадзьбе, бегу, скачках, лажанні, кіданні; развіццё фізічных якасцяў (сілы, хуткасці, спрыту, вынослівасці, гнуткасці); авалоданне элементамі спартыўных гульняў, тэхнікай спартыўных практыкаванняў за кошт аптымальнага і варыятыўнага прымянення прадметнага фізкультурна-развіццёвага асяроддзя, адэкватнага ўзросту і здольнасцям выхаванцаў.

Пры арганізацыі рухомых гульняў і фізічных практыкаванняў на прагулцы асаблівую ўвагу варта надаваць індывідуальнай рабоце з выхаванцамі. Падбор матэрыялу неабходна ажыццяўляць з улікам асаблівасцяў рухальнага развіцця дзяцей ранняга і дашкольнага ўзросту.

Актыўны адпачынак (фізкультурны вольны час, фізкультурныя святы, Дні здароўя) як форма калектыўнага, актыўнага адпачынку, комплексна вырашае аздараўленчыя, адукацыйныя і выхаваўчыя задачы, спрыяе развіццю ў дзяцей умення творча выкарыстоўваць рухальны вопыт ва ўмовах эмацыйных зносін з аднагодкамі, падахвочвае кожнае дзіця да максімальнай праявы сваіх здольнасцяў.

Тэматыка фізкультурна-масавых мерапрыемстваў на паветры павінна адлюстроўваць спецыфіку летняга аздараўлення.

Самастойная рухальная дзейнасць з'яўляецца адным з структурных кампанентаў рухальнага рэжыму ва ўстанове дашкольнай адукацыі. Менавіта ў гэтым відзе дзейнасці дзіця ў найбольшай ступені можа праявіць узровень сваіх рухальных, гульнявых, камунікатыўных уменняў. Самастойная рухальная дзейнасць узнікае па ініцыятыве дзіцяці і праходзіць пад наглядам дарослага, пры яго ўскосным кіраўніцтве. Для яе разнастайнасці ў перыяд летняга аздараўлення неабходна стварэнне наступных умоў:

уключэнне ў рэжым дня часу на самастойную рухальную дзейнасць (раніцай, пасля сняданку, на прагулках, пасля сну, у розных відах дзейнасці);

забеспячэнне неабходным спартыўным інвентаром (абсталяваннем) для выканання фізічных практыкаванняў на паветры;

прадастаўленне дастатковага месца для рухаў, выканання фізічных практыкаванняў;

індывідуалізацыя (дыферэнцыяцыя) фізічных практыкаванняў з улікам узроўняў (гіпер-рухомыя, маларухомыя, аптымальна рухомыя дзеці) і тыпаў рухальнай актыўнасці выхаванцаў.

Загартоўванне з'яўляецца важным сродкам умацавання здароўя выхаванцаў пры ўмове, што яно арганічна ўключана ў комплекс фізкультурна-аздараўленчых мерапрыемстваў і ўяўляе сабой пэўную сістэму, простую ў выкананні і якая адказвае індывідуальным асаблівасцям здароўя і развіцця дзяцей.

Метады загартоўвання неабходна ўключаць у рэжымныя працэсы, выкарыстоўваючы натуральныя прыродныя фактары (паветра, ваду, рассеяныя прамяні сонца):

штодзённыя аздараўленчыя прагулкі (не радзей двух раз у дзень агульнай працягласцю не менш за 3 ч 20 мін — 4 ч у залежнасці ад рэжыму ўстановы дашкольнай адукацыі);

шматразовае мыццё рук на працягу дня;

паласканне паражніны рота вадой пакаёвай тэмпературы пасля кожнага прыёму ежы;

дзённы (начны) сон пры адчыненых вокнах (пазбягаючы скразнякоў);

хада басанож на працягу дня: да і пасля сну, у любы час па жаданні дзяцей (ад 2-5 мін у групе першага ранняга ўзросту да 15-20 мін у старэйшай групе); па траве, пяску.

свернуть

Заняткі па падрыхтоўцы да школы

развернуть

Занятия по подготовке к школе

 

Занятия по подготовке к школе проводятся на платной основе. Время проведения  - вторник с 16.00 по 17.00.Занятия проводите учитель  начальных классов Хританкова Наталья Викторовна.

свернуть

Открытый фестиваль «Я – исследователь» -2024

развернуть

Фамилия, имя, отчество        Шарафанович Злата Денисовна

Название работы:  Как превратить белые цветы в разноцветные

Руководитель работы: Сивицкая Елена Ивановна

Номинация: «Бюро находок»

Ссылка для скачивания файлов: работа исследовательского характера и видеозапись презентации работы ребенком на первом этапе фестиваля:  https://drive.google.com/drive/folders/1TGtWuRkAsr6IWgMAAuJowXWMfU5NnQgp?usp=sharing

 

свернуть

Распарадак дня

развернуть

Распарадак дня

рознаўзроставай групы інтэграванага навучання і выхавання

 

 

№п/п

Від дзейнасці

Час

1

Прыём дзяцей. Гульні. Ранішняя гімнастыка

7.30 - 09.00

2

Падрыхтоўка да снедання. Снеданне

09.00 -.09.20

3

Гульні. Самастойная дзейнасць

09.20 – 09.40

4

Спецыяльна арганізаваная дзейнасць

09.40 – 10.40

5

Падрыхтоўка да прагулкі. Прагулка

10.40 – 12.30

6

Падрыхтоўка да абеду. Абед

12.30 – 13.00

7

Падрыхтоўка да сну. Сон

13.00 – 15.30

8

Паступовы пад’ём. Самастойная рухальная дзейнасць

15.30 – 15.45

9

Падрыхтоўка да палудня. Палудзень

15.45 – 16.10

10

Гульні. Самастойная дзейнасць

16.10 – 16.40

11

Падрыхтоўка да прагулкі. Прагулка

16.40 – 18.00

12

Адыход дзяцей дадому

Да 18.00

свернуть
поделиться в: